MS Güncel
← Tüm hikayeler

Reddetme ama çok da sahiplenme!

Semen ÇİĞİL· İzmir, Türkiye· 2023 teşhis· 23 Haziran 2026

MS ile tanışmam

3 sene önce, 2 ay boyunca her gün saplanıcı baş ağrıları, aşırı yorgunluk, 1 kere konuşma bozukluğu ve yürürken denge kaybı yaşadım. Çekilen beyin MR’ında demiyelizan plak görüldü. Bunların MS lezyonu olmadığı söylendi ve vestibüler migren tanısı aldım.

5 ay sonra sırttan aşağı inen his kayıpları, uyuşma ve yürümemde zorlanma başladı. Bunun MS atağı olduğu söylendi. 5 gün 1000 mg pulse Prednol verildi. 3 bölge MR çekildi; lezyon hepsinde vardı. BOS alındı ve MS tip 2 pozitif olarak tanı aldım.

Hayatımda neler değişti?

Uyuşukluk ve nöropati eşlik ettiği için konforum bozuldu. Lhermitte’den dolayı ve nöropati için verilen ilaçlar hâliyle beni kısa bir süre yavaşlattı. Aynı zamanlarda siyatik ve fıtığın eşlik etmesi, spazmlar hayatımı bir miktar zorlaştırdı.

Ayaklarımdaki uyuşukluk ve karıncalanma hâli hayattan geri çekilmeme sebep oldu. Ama yılmadım. Dinlenmeyi öğrendim.

Beni güçlü tutan şeyler

Bir süre hastalığımı reddettim. Tabii ki “Neden ben?” sorusunu sordum. 6 ay sonra silkelendim.

Motivasyonum; kızım, huzurlu hayatım, arkadaşlarım, yürüyebilir olmama şükretmek ve rock müzik. İnsan rock müzikle yürüyebilir…

Yeni teşhis konanlara tavsiyem

İçe kapanmayın ama dinlenin. Doğru doktoru, sizin için doğru olan doktoru bulun. Bulduğunuza eminseniz kimsenin kafanızı karıştırmasına izin vermeyin.

Geçmişe geri dönebilseydim şayet, “Hayattaki kaygı seviyeni düşür, daha özgür bir ruh ol, kimsenin fikirleri senin ne düşündüğünden önemli değil,” derdim. “Herkes seni sevmek zorunda değil,” de derdim elbette.

Hayat, her türlü zorluğa rağmen güzel. Ben 14 Mayıs 2023’ten beri kendime diyorum ki: Sen bir gece saat 03.00’te, hiç aklında yokken MS atağı geçirdin. Hayatlar 1 gecede değişiyor. O nedenle her güne güzel başla, yaşadığın günü kavra…

Ben bu 5 ay tanı konulmayan süreçte, migren denilen dönemde- bu arada migren tanım da yanlış konulmuş bir tanı değil - ilaçsız bir şekilde bir miktar daha beyin lezyonuna sahip olup atak geçirdim. Dolayısıyla ilaca önyargılı olmamalıyız.

Kendim sağlık personeli olmama rağmen çok sağlıkçı arkadaşım, “İlacı kullanma, B vitamini ve Mg ile çözersin,” dedi. Bunu özellikle anlatıyorum çünkü uzmanlık dışı söylemleri ciddiye alıp ilacını bırakan çok MS’li hasta var ve bunu tavsiye eden hekime minnet borçlu olduklarını söylüyorlar.

Benimse minnet duyduğum tek kişi nöroloğum.

Paylaş

Senin de bir hikayen var mı?

MS ile yolculuğunu paylaş; deneyimin bir başkasına umut olsun.

Hikayeni Paylaş