Ne olduğunu bilmediğim bir yolculuk
MS ile tanışmam
Ciddi baş dönmeleri, ayak bileklerimde ağrı, kollarda uyuşukluk, gözde görme ve denge kaybı, mesane problemi, sık enfeksiyon hastalıkları, depresyon ve sinir boşalma atakları yaşadım.
Hayatımda neler değişti
Günlük yaşamımda ilk başta her şey herkesin isteği gibi ilerliyordu. Kendim için değil de hep birilerine, bir şeylere yetişmeye mecburmuşum gibi stres dolu bir hayatım vardı. Aslında kendimi koruyacak sınırları koyamaz halde biriydim.
Ayağımda güç kaybı olmaya başlayana kadar böyle devam etti. Sonra baktım ki o kalabalık etrafımda kimse yok. Yaşadığım tüm zorlukları kendim yaşamak zorunda kalıyorum. “Hayır” demeyi, her yere yetişemeyeceğimi ve gereğinden fazla üzerime yük almamam gerektiğini öğrendim.
Kısacası, benim benden başka kimsem olmadığını öğrendim.
Beni güçlü tutan şeyler
Zor anlarda sadece benim mücadele etmediğimi, hayatla mücadele eden tek kişinin ben olmadığımı bilmek beni güçlü tutuyor. Sağlıklı görünen herhangi birinin de bu zorlukları yaşayabileceğini bilmek ve kendimi kimseyle kıyaslamamak bana güç veriyor.
Yeni teşhis konanlara tavsiyem
Doktorunuzu dinleyin, kendinizi sevin.
Ben çok stresli zamanlar geçirdim. Ben sekiz yaşındayken engelli kardeşim doğdu. 25 yıl onun mücadelesini verdik. Dedem 20 yıl felçli kaldı. Babaannem ve babam trafik kazası geçirdi, engelli kaldı. İlk eşimden ayrıldım. Çok büyük sorunlar yaşadım. Sonra yeni bir evlilik, mutlu bir yuva derken bana kalan soru şu oldu: Acaba sonum ne olacak?
Hayat bu, kimseye gülmüyor. Dertler çoktu, beni yordu ama hiçbir şey olduğu gibi kalmıyor. Ben de MS’ten dolayı çok yıprandım, yoruldum ama mücadeleye devam. Güçlü biriyim; sadece bazen yorulup sinirlerim altüst olana kadar. 😊
Senin de bir hikayen var mı?
MS ile yolculuğunu paylaş; deneyimin bir başkasına umut olsun.
Hikayeni Paylaş